среда, 16. јун 2021.
Депонија за одлагање грађевинског отпада у престоници неће бити
Главни градски урбаниста Марко Стојчић изјавио је данас да депонија за одлагање грађевинског отпада у престоници неће ни бити, већ да су плански одређене три локације за њихову прераду.
Он је прецизирао да је грађевински отпад потребан за насипање путева или друге сличне радове, као и то да интерес града није формирање нових депонија за било коју врсту отпада.
– У граду постоје три планске локације за рециклажу грађевинског отпада. Једна локација је у насељу Умка, друга ка насељу Сланци и трећа код поменуте баре Рева. Свака од три локације је плански дефинисана и понављам да ниједна од њих није депонија, већ привремена позиција за рециклажу неопасног грађевинског отпада – навео је Стојчић за Београдску хронику.
Он је истакао да је проблем општа култура грађевинаца који одлажу грађевински отпад на површинама које нису предвиђене за ту намену. То је, како је рекао, недопустиво и све надлежне инспекције, као и Комунална милиција укључене су у тај проблем.
– Најдуже за три месеца ћемо увести врло строгу контролу с јасним доказима где је завршио грађевински отпад, да ли је прерађен или није. Буквално ћемо знати адресу где је завршио отпад са једног објекта – најавио је главни градски урбаниста.
Када је реч о реконструкцији Улице кнеза Милоша, Стојчић је истакао да првобитни план са изградњом подземне гараже испод саме улице предвиђа радове у периоду од годину и по дана. Друга варијанта је да се не гради подземна гаража испод улице, већ гаража поред зграде Министарства спољних послова, што би реконструкцију скратило на само неколико месеци, казао је Стојчић.
– Већ дужи период размишљамо трезвено шта да радимо са Улицом кнеза Милоша из простог разлога јер је реч о једној од најважнијих саобраћајница у граду. Најближе коначном разрешењу ситуације јесте изградња јавне гараже на слободној парцели поред зграде Министарства спољних послова. Идеја је да се склоне аутомобили са тротоара, да се прошире тротоари, али и коловоз за још једну траку. У тој варијанти имали бисмо шест трака, пропусне тротоаре, диван дрворед са зеленим острвом на средини – навео је градски урбаниста.
Он је најавио расписивање конкурса за будући изглед 17 метро станица прве линије метро система у Београду.
– Што се тиче будућег изгледа метро станица, апсолутно је све отворено, нећемо их прејудицирати. Уздамо се у архитектонску струку наше земље, док ћемо са Друштвом архитеката Београда расписати јавни конкурс на коме ће сви имати право учешћа и када ће стручна комисија изабрати најбоља решења – закључио је Стојчић.